آموزش سئو به زبان ساده سئو استاد

مارک‌آپ‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها در صفحه‌های وب‌سایت خود بهره بگیرید. نمی‌توان در تمام کسب و کارها از تمام اسکیماهای موجود استفاده کرد، ما به احتمال زیاد حداقل یک مارک‌آپ مناسب برای کسب و کار شما وجود دارد که می‌توانید در بعضی از صفحه‌های وب‌سایت از آن‌ها بهره بگیرید. برای آزمایش مارک‌آپ‌های درون وب‌سایت می‌توانید از ابزار تست داده‌های ساختاریافته گوگل استفاده کنید. به عنوان مثال منشن بدون لینک (میزان درج url وبسایت شما در سایت های دیگر بدون لینک شدن)، سوشال سیگنال، بوک مارک، تبلیغات برندینگ و … می تواند در استراتژی های سئو خارجی قرار گیرد. وبسایت MOZ را می توان رقیب اصلی Ahrefs در تحلیل سئو داخلی و خارجی وبسایت دانست اما به تجربه، Ahrefs ربات های قدرتمند تری برای یافتن بک لینک هر وبسایت دارد.

  • از همین رو در صورتی که سایت با موبایل سازگار باشد و در قالب آن نمایش خوبی را داشته باشد، می‌تواند برای تعداد مخاطبان بیشتری جذاب شود.
  • همانطور که قبلا در بخش PageRank توضیح دادیم، صفحاتی که بک لینک های باکیفیتی دارند، link equity بیشتری را به صفحه گیرنده لینک شده ارسال می کنند.
  • سایت هایی که بک لینک به وبسایت شما میدهند محتوای تان را به عنوان مرجع وارد می‌کنند و نشان می‌دهند که سایر وب‌سایت‌ها به محتوا و ارزش وب‌سایت شما اعتماد دارند.
  • شما می توانید تمام قطعات SEO را در محل خود داشته باشید، اما اگر محتوای شما خوب نباشد، قطعا مردم به شما علاقه مند نخواهند شد.
آموزش سئو به زبان ساده سئو استاد

اما به طور کلی مهم است که موارد زیر را هنگام معماری اطلاعات در نظر داشته باشید. توجه داشته باشید که «تگ عنوان» (Title Tag) در واقع «تیتر اصلی» (Headline) صفحه نیست. تیتر اصلی در صفحه‌های وب معمولاً با عناصر HTML مختلف مانند H1 یا گاهی H2 مشخص می‌شود. محتوای تگ عنوان معمولاً در بالای مرورگر نمایش داده می‌شود و در کدهای تگ متا در صفحه جای می‌گیرد. دیگری نیز مربوط به ابزاری رایگان اما محدود برای آنالیز بک لینک رقبا است که اگر فریلنسر کار می کنید تا حدودی نیاز شما را برطرف می کند.

Skyscraper Content یا محتوای آسمان خراش چیست؟

اما صفحات دینامیک، صفحاتی هستند که با زبان برنامه نویسی سمت سرور مثل PHP، Java، ASP و JSP نوشته می‌شوند. از آنجاییکه این کد‌ها مستقیما روی سرور اجرا می‌شوند، هر بار که صفحات دینامیک بارگذاری شوند، سرور امکان تولید محتوایی جدید را خواهد داشت. در‌نتیجه، محتوای این صفحات برای افراد مختلف، متفاوت نمایش داده خواهد شد. از صفحات دینامیک برای سایت‌های هواشناسی یا سایت‌های ارائه دهنده قیمت ارز و سهام که باید اطلاعات متفاوتی را در زمان‌های مختلف ارائه دهند، استفاده می‌شود.

Webmaster کیست و چه کاری انجام می‌دهد؟

بررسی سایت و تعیین اهداف SEO، سئوی تکنیکال، تحقیق کلمۀ کلیدی (کیورد ریسرچ)، سئوی محلی، استراتژی محتوا و افزایش رتبۀ سایت. هرچه رتبۀ وبسایت ما در نتایج موتور جستجو بالاتر باشد، احتمال اینکه افراد بیشتری از آن بازدید کرده و درنهایت مشتری ما شوند، بیشتر می‌شود. بخش زیادی از فرایند سئوی یک وبسایت مربوط به تجزیه و تحلیل می‌شود. اولویت اول ما در سئو این است که مطمئن شویم محتوایی که در اختیار مخاطب قرار می‌دهیم با چیزی که او واقعا می‌خواسته مرتبط است.

می تواند در استراتژی های سئو خارجی قرار گیرد.

علاوه بر آن، این صفحات هر کدام خواهر و برادر یکدیگر محسوب می‌شوند. Off Page Seo (سئوی خارج از صفحات) تمام فعالیت‌هایی است که با هدف ارتقای رتبه صفحات در موتورهای جستجو، خارج از وب سایت انجام می‌گیرد. یک سایت با بک لینک‌های باارزش بیشتر، معمولا رتبه بهتری در مقایسه با وب سایتی مشابه با بک لینک‌های کمتر می‌گیرد. موتورهای جستجو بک لینک‌ها را نشانه محتوای باکیفیت قابل ارجاع و استناد درنظر می‌گیرند.

از نظر فنی، UI آرایش گرافیکی یک سایت است و شامل دکمه‌ای است که کاربر روی آن کلیک می‌کند، متنی که می‌خواند، اسلاید‌ها، تصاویر، فیلد‌های ورود متن و تمام موارد دیگری است که کاربر با آن‌ها سر و کار دارد. به عبارت دیگر، هر نوع عناصر بصری که کاربر در یک سایت می‌بیند و با آن‌ها در ارتباط است جزو UI Design محسوب می‌شود. هر‌چه سایتی برای کاربران جذاب‌تر و کاربر پسند‌تر باشد، مخاطبان بیشتری را جذب کرده و این یعنی افزایش رتبه سایت در موتور‌های جستجو که همان سئو است. 302 Redirectاینترنت روی پروتکلی به نام (HTTP) اجرا می‌شود که تعیین می‌کند URL‌ها چگونه کار کنند. ریدایرکت 302 به این معنی است که صفحه‌ای که کاربر و موتور‌های جستجو به دنبالش هستند، روی URL دیگری در HTTP نسخه 1.1 پیدا شده اما موقتا به HTTP نسخه 1.0 منتقل شده است. ریدایرکت 302 به کاربران و موتور‌های جستجو می‌گوید که URL مد نظر بطور موقت به آدرسی دیگر منتقل شده و برای رجوع‌های بعدی باید از URL اصلی استفاده کنند.

چرا باید در دوره جامع سئو شرکت کنم؟